گزارش عملکرد دراستان کرمانشاه

باسمه تعالی

با توجه به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طرح های محرومیت زدایی و اشتغال زایی در سطح کشور، شرکت گسترش توسعه گری پردیس با پشتوانه ی علمی و تخصصی در زمینه کشاورزی، مباحث فنی این حوزه را دنبال کرده و با توجه به نیاز عمومی کشور در جهت احیای کشاورزی و دامپروری، برنامه های اجرایی خود را با تعامل و همکاری مشترک با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط و یا دستگاه های حاکمیتی کشور به مرحله اجرا می رساند.

از جمله اقدامات شرکت توسعه گری پردیس، برگزاری طرح های اشتغال زایی و کسب و کار خرد می باشد که با محوریت طرح های دامپروری خرد روستایی و عشایری صورت می پذیرد اهم فعالیت های متخصصین در حوزه ی کشاورزی و دامپروری در استان های مختلف کشور عبارتند از:
 – ایجاد شبکه آموزش

برگزاری کلاس های آموزشی برای کارشناسان و بهره برداران( مددجویان کمیته امداد)

ارائه خدمات دامپزشکی

–  تامین دام و نهاده

بازار رسانی محصولات تولیدی بهره برداران

به فراخور ظرفیت و توان عملیاتی هر استان، مراتبی از طرح های کشاورزی و دامپروری انجام گرفته است به طوریکه تاکنون طرح های دامپروری در استان کرمانشاه به تعداد 2812 طرح رسیده است و شبکه راهبری به همراه سرناظران استانی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی و ارائه خدمات دامپزشکی کرده اند و دامپروران با حضور متمرکز در ادارت کمیته امداد شهرستان ها  از کلاس های آموزشی و همچنین خدمات دامپزشکی شرکت گسترش توسعه گری پردیس بهره مند شدند.

کلاس ها در 4 شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آباد برگزار گردید که با توجه به بیان نکات کاربردی از سوی دامپزشک مشاور شرکت توسعه گری پردیس و همچنین توزیع رایگان شربت ضدانگل فنبندازول، استقبال قابل توجهی از جانب بهره برداران صورت گرفت. در راستای برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی دامپروری(دام سبک و سنگین) مجریان طرح، هرکدام به بیان مسائل و چالش های رایج در صنعت دامپروری پرداختند و متعاقباً به سوالات ایشان با بیانی کاربردی و واضح، پاسخ داده شد.

ارائه خدمات دامپزشکی و آموزشی دارای انعطاف بوده به طوریکه متناسب با شرایط هر استان تعریف می شوند. در سال گذشته اقدامات فنی در قالب شبکه سلامت در هر استان با حضور تیم عملیاتی در منطقه انجام میشد و با توجه به نیاز دامپروران، ملاحظات درمانی و فصلی صورت می پذیرفت. اما در سال جدید، ناظر به تغییر فصل و ورود دام به مراتع و همچنین تغییر الگوی خوراک مصرفی دام ها و همچنین با توجه شرایط پرورش در استان کرمانشاه، نظر کارشناسان بر تهیه داروی فنبندازول جهت مبارزه با انگل های داخلی بوده است که شبکه راهبری با بهره مندی از نظر اساتید متخصص و متعهد، الگوی حمایتی علمی و کاربردی خود در مناطق تحت پوشش خود را دریافت کرده و اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه خدمات دامپزشکی کرده است.

در پایان دوره، اغلب بهره برداران رضایت خود را از تشکیل این کلاس ها اعلام نموده و بسته ی دارویی خود را دریافت کردند و کارشناسان اسامی این عزیزان را در سامانه جامع یکپارچه کشاورزی(آیکسپ) به ثبت رساندند.

مزایا:

  • رصد بیماری های رایج دامی در مناطق مورد هدف آموزش و ترویج.
  • شناخت نسبت به نوع مصرف و قیمت نهاده های دامی از جمله (جو، ذرت، یونجه و کنسانتره) در واحدهای تولیدی دامی کوچک مقیاس در استان کرمانشاه.
  • اعلام نیاز متقاضیان و بهره برداران کمیته امداد در طرح های دامپروری نسبت به تامین نهاده های دامی با کیفیت و ارزان قیمت.
  • ارائه گواهی آموزشی معتبر بنا به درخواست راهبران و بهره برداران

 

در سال جاری شرکت گسترش توسعه گری پردیس در نظر دارد با عنایت خداوند متعال، با توجه به استقبال بهره بردارن در طرح ها، خدمات دامپروری را در قالب شبکه راهبری هر استان به صورت کامل و فنی ارائه نماید تا با همراهی، رصد و حضور مداوم کارشناسان شرکت در کنار دامپروران طرح، تلفات ناشی از سقط به حداقل برسد و با ثبت رکوردهای اقدامات اصلاح نژادی و به نژادی، تولیدات دامی مجریان قابل اندازه گیری و گزارش دهی واقعی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *