translator
Double-click
Select to translate
 
نگاهی به فعالیت های شرکت گسترش توسعه گری پردیس در راستای ارائه خدمات فنی در طر اشتغالزایی خرد کمیته امداد

 
translator
 
 
 
Double-click
 
Select to translate

 

شرکت گسترش توسعه گری پردیس در راستای اجرای الگوی چتر پوشش برای مجریان طرح زنجیره دام کمیته امداد، اقدام به ارائه ی خدمات فنی دامپزشکی در استان کرمان نموده است مجموعه اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با انگل های داخلی و خارجی دام در نظر گرفته شد که مقابله با این عوامل بیماری زا نقش چشمگیری در ارتقای بهره‌وری دامداری های در حال توسعه دارد. لذا اقدامات موثری نظیر سم پاشی و تجویز داروی ضد انگل به صورت رایگان در 31 طرح اشتغالزایی کمیته امداد در شهرستان های بم، ریگان و نرماشیر انجام شد.

همچنین به منظور بهبود عملکرد دامپروری های خرد روستایی در این طرح، شاخص هایی نظیر نحوه خوارک دهی(ارائه تغذیه مناسب ) و مدیریت سلامت گله ( مدیریت واکسناسیون، بهداشت جایگاه) در هر طرح بررسی و نکات لازم به مجریان طرح های دامپروری ارائه گردید.

شدت آلودگی های انگلی دامی در سراسر کشور، بسیار زیاد بوده که مقابله دوره ای با آن ها نقش بسزایی در بهبود بهره وری پرورش دام دارد.هدف از این اقدامات، افزایش سطح آگاهی دامپروران خرد کشور به منظور جلوگیری از هدر رفت خوراک، کاهش تلفات ناشی از سقط و بهبود جایگاه نگهداری دام می باشد که در صورت تحقق این امر، کمک شایانی به نظام بهره برداری کشور در صنعت دامپروری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *